fredag 1 juni 2012

Kärlek & Hat

Sitter här hemma och bara njuter av tiden med mina barn! De är verkligen det bästa som finns!!!=)De är så fantastiska så jag smälter varje gång jag ser dom. Det går inte att beskriva kärleken. Igår kväll efter att vi läst godnattsaga så började jag sjunga ev vaggvisa, Mathilda som redan blundade i sängen sätter sig upp och börjar vicka på axlarna och dansa!!! Hon är så söt lilla prinsessan och hon älskar sång och musik och såklart att dansa. Spelar ingen roll om det är en reklamsnutt eller en låt på radion eller mamma som sjunger=)

Igår och idag så tänker jag även på de föräldrar som mist sitt barn på något vis. Men speciellt de barn som blivit kidnappade. När vi var på Rhodos så såg man en TV på flygplatsen där man ser alla barn och ungdommar som är försvunna. En förälders värsta mardröm!!! Tänk lilla Madeleine, flickan som blev kidnappad i Portugal. Så rädd hon måste varit när hon vaknade upp utan mamma och pappa!=(
Tänker även på den fruktansvärda pedofil som härjar runt här i Torslanda som försöker locka in barn i sin bil!!!! Skulle jag se något sådant vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Från och med nu ska jag hålla extra koll på mina barn och andras för det krävs bara några få sekunder så kanske äcklet tar sin chans...
Igår så pratade jag och Daniel mycket med Vincent om att han absolut aldrig får följa med någon han inte känner, även om han/hon lockar med godis eller något annat! Men han är ju bara tre år så man vet ju aldrig. Tänk om det bor en pedofil i vårt område... läste att man inte kan fastställa hur många det finns i Sverige. För vissa går ju runt på natten och gör fruktansvärda saker och åker sen hem till sin familj som ingenting har hänt.
I Sverige så finns inga straff tillräckliga för dessa brott!!! Tänk på Hagamannen, tror att han blir utsläppt 2015, men han kan ju aldrig bli frisk. Så när han blir utsläppt så kanske han bara fortsätter igen...

Så mycket hemskheter det finns!
Men även så mycket kärlek!

Nu ska vi iväg till Backaplan och köpa present till lilla Jackson som fyller ett!

Så älskade från första stund!=)

Skaffa Er en trevlig dag!

Kram Ewelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar