fredag 19 oktober 2012

Regn ute, mys inne

Ja kära vänner, detta väder är ju inget roligt men tur är väl att man kan ha det så mysigt inne. Vi har haft tända ljus, barnen lekt och tittat på film medans jag har jobbat hela förmiddagen. Jag är ju egentligen ledig på fredagar men eftersom barnen var sjuka så hade jag lite att ta igen och det är skönare att få det gjort än att tänka på det hela helgen=)
 
Jag är så nöjd med min jobbvecka eller två jobbveckor har det blivit nu. Jag är redan insatt i jobbet och har massa idéer som bara ska verställas=)
 
Nu så ska vi trotsa regnet och åka till torget och hämta ut paket, handla lite fredagsmys på maxi och vi ska även besöka en nyöppnad hobbybutik som ska finnas i Amhult, så skönt för då slipper jag åka in till stan varje gång vi ska inhandla pussel=) Vincent vill även ta en gofika på Aleks café.
 Vincent älskar att fika, undrar vem han kan ha fått det ifrån=)=)
 
Sen är det full fart mot fredagsmyyyys hela em och kvällen lång!=)
 
Vi längtar efter mannen i huset som förhoppningsvis kommer hem i tid. Han har lovat att laga middagen ikväll igen=) Han gjorde det förra fredagen också och då blev det renskavsgryta med färska kantareller och potatismos och svartvinbärsgelé=) Så mumsigt. Ikväll blir det gott kött och god sallad och potatismos igen! Det är en favorit hos alla i familjen!=)
 
 
Får se hur länge denna lilla
man kommer vara vaken ikväll
då båda barnen vaknade strax efter 5
imorse

idag blir det rosa gummistövlar,
jeans nolita, skjorta HM, kofta boomerang och
jacka från henri lloyd!

Mathilda bus i sin fina overall från
polarn o pyret

Vi längtar efter dig
vår fina älskling


Nu är det dags att bege oss ut i regnet, och blir det uppehåll
och vi får tid så ska vi gå ut i skogen och plocka lite löv som
vi kan pyssla med i helgen=)

Kram Ewelina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar