måndag 26 mars 2012

Idag får ett barn i Sverige
CANCER.

Idag kom det ett brev i posten från barncancer fonden.
 Där står det att ett barn i Sverige får Cancer idag. Imorgon får ett barn till cancer. Tänk så många anhöriga som också drabbas när en i familjen får sjukdomen. Därför lämnar jag ett bidrag idag. Såg även på Sofias änglar på kananl 5 om en liten flicka som gick bort i höstas. Tårarna bara rinner. Min värsta mardröm. Jag tänker på sjukdomar ofta, alltför ofta tyvärr. Men det gör att jag också tänker på hur oerhört tacksam jag är, över att få diskutera med vår trotsiga 3-åring, hur tacksam jag är när han kastar mat omkring sig, springer iväg och inte lyssnar, inte vill borsta tänderna, slänger sig på golvet inne på ica och vrålar för att han inte får som han vill. Jag är så tacksam för att våra barn är friska! 
Det ska man inte ta för givet! Så alla föräldrar som ibland känner att det är oerhört tufft med barn! Tänk efter en gång till hur lyckligt lottade vi är som har våra barn, och att dom är friska!
För varje dag drabbas ännu en familj av deras värsta mardröm!



Varje månad skänker jag 100:- till cancerfonden, röda korset, unicef osv. Denna månad går mina 100:- till barncancer fonden. Du kanske också kan avstå en lunch på stan och skänka lite du med?

Nu ska jag pussa lite extra på mina barn och sen se klart filmen med min älskade man!

Kramar Ewelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar