tisdag 1 maj 2012

Valborg med vänner

God morgon 1 maj!

Här har vi en soft mysmorgon med god frukost och ska nu se på film en liten stund. Sen kommer farmor och farfar på besök och så ska vi ut och leka i solen. En sväng till gymet hade också varit bra=) Man känner att man vill bli lite nyttigare nu efter en vecka med friterat=) Frukosten idag bestod av äggröra och fruktsallad och det var sååå gott. Ska inhandla lite avocado och keso och andra nyttigheter idag så får vi se hur länge det håller i sig att äta nyttigt denna gång. Daniel har börjat träna nu också så nu ska vi bli sunda=)

Igår så kom fina vänner på besök. Så trevligt!=) Och gott! Tyvärr så började jag ta en massa kort men då var inte minneskortet i, vilken tabbe! Men hann ta några bilder i alla fall med minneskort=) Jag gjorde en rabarber cruble pie som var såååå god så den ska jag göra igen och recept kommer i ett annat inlägg=) Älskar rabarber så det kan ju inte bli annat än gott! Hoppas Ni också hade en trevlig valborg. Syster min hade festen för alla släktingar igår så det känns tråkigt att missa men ska upp till Nypan den 10 så då får jag passa på att träffa alla=)

Min fina älskling

Grillning på gång!

Fina Marielle och Jack


Vera och lilla Julia, hann mysa en del med
Julia som bara är 4 månader=) Lycka!

Söta Nellie


Middagen bestod av grillspett med fläskfile och grönsaker. En potatissallad som bestod av potatis, ruccola, avocado, tomat och en god krämig sås. Hemmagjord tzatziki och färsk bröd. Efterrätten var cupcakes och rabarber crumble pie med vaniljvisp! Mumma!=)
Tack snälla för att Ni kom!=)

Nu ska vi se film och vänta på att sambon ska vakna!=)

Kramar Ewelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar