måndag 16 april 2012

Rulltårta bakelse

God morgon måndag!

Hoppas Ni haft en härlig helg! Det har vi verkligen haft.
Så mysig och trevligt. Men vad fort dom går...

I lördags innan Elliot S 1 års kalas så bakade jag
en liten bakelse till kalaset som jag kom på
att jag inte lagt ut. Så här kommer receptet=)

Knäck 3 stora ägg

Häll i socker

Vispa vitt och fluffigt

Häll i mjöl och bakpulver + ev vaniljsocker
sist i med vatten

Blanda till en jämn smet.
Vem behöver en kitchen Aid när man
har väldens bästa Vincent?=)

Bred ut ett jämt lager och in i ugnen,
Så blir den så här! Lägg på ett lager
socker.

Lägg den på ett nytt bakplåtspapper och dra
bort det gamla

Bred på ett lager med sylt, bär
ev lite vaniljkräm

Lägg i en skiva i en muffinsform

Jag valde att dekorera med baby blå hjärtan

Färdiga resultatet

Recept!=)


Idag ska jag och barnen åka till Kungälv och besöka butiken tårtdecor.
Får se vad som följer med oss hem. Sen kanske vi stannar till på IKEA eller något annat kul och äter lunch. Vincent tycker om att leka på IKEA.

Hoppas Ni får en fin dag!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar